Tajemství placené reklamy na instagramu

Placená reklama na instagramu se v posledních letech stává oblíbenou součástí rozšiřování jakéhokoliv obsahu. Je s ní ale stále ještě spojováno spousta mýtů a nešvarů, které je třeba vyvrátit.

Pro koho je určená placená reklama

Pro každého! Ať už jste obchodník, nabízející své služby, nebo influencer, placenou reklamu může využít naprosto každý, kdo má profil nastavený na tzv. profesionální, nebo firemní. Nebojte se proto rozšířit cokoliv.

Jak zřídit propagaci

Je to jednoduché. V prvé řadě je třeba mít profil nastavený na tzv. profesionální, což lehce zařídíte v nastavení účtu. Poté, co máte tento typ účtu, máte přístup ke statistikám, trochu jiného zobrazení profilu i k reklamě. Pokud tedy zveřejníte příspěvek z takového účtu, mělo by se pod příspěvkem automaticky ukázat „Propagovat“. Pokud na toto tlačítko kliknete, dostanete se do 3 stránkového dotazníčku, kde si libovolně nastavíte své vlastní publikum, nebo si ho necháte automaticky vygenerovat. Máte v poslední řadě také možnost nastavit si rozpočet, což znamená – kolik dní bude reklama viditelná a kolik do ní za den vložíte peněz. Podle tohoto rozpočtu vám vyjde odhadovaný rozsah vaší propagace. Né vždy je však tak účinná jak tvrdí.

Pár typů na závěr

  1. Zvolte příspěvek, který oslní i publikum, co vás nezná.
  2. Použijte u příspěvku hashtagy.
  3. Označte přímo na fotce profily a firmy, co s vámi a vaším obsahem mohou souviset.
  4. Nastavte si (při zřizování reklamy) vlastnoručně své publikum.
  5. Zvolte zlatý střed peněz, které do reklamy vrazíte – né moc, né málo.